woensdag 3 juni 2009

Geen nieuws is goed nieuws, toch...?

Absoluut! Ik heb welliswaar al een tijdje niks meer van mij laten horen, maar dat betekent niet dat het minder goed gaat.
Allereerst het belangrijkste; het vliegen zelf. Op dit moment ben ik druk bezig met approaches leren vliegen. Dit is hard werken en de werkdruk gaat exponentieel omhoog tijdens de approach. Maar, dat maakt de uitdaging alleen maar groter. Nog leuker is dat ik morgen toch weer (en nu echt voor de allerlaatste keer tijdens mijn opleiding) solo mag! Dit keer een night-solo die ik rond 23:00 pas ga vliegen. In mijn eentje vlieg ik dan rond Falcon Field heen om in totaal 5 full-stop taxi backs te maken. Een geweldige ervaring lijkt me waar ik ook enorm naar uitkijk. Op dit moment (solo zit hier dus nog niet bij in) moet ik nog 25 vluchtjes hier in de VS. Het schiet absoluut op!
Wat doen wij verder hier nog allemaal? We gaan eigenlijk wel regelmatig naar de film en afgelopen weekend ben ik samen met mijn huisgenoot Bas naar een waterpark geweest hier in de buurt. Het was niet heel erg spectaculair, maar gelukkig is er nog eentje ongeveer een half uurtje rijden hiervandaan, waar we absoluut nog een keer gaan kijken met een grotere groep. Zoals jullie ondertussen misschien wel weten moeten Amerikanen alles net even iets gekker hebben dan de rest van de wereld en zo ook nu weer. In dit andere waterpark kennen ze namelijk het fenomeen Dive 'n movies. Oftewel; je ligt met een tube in een golfslagbad te genieten van een filmpje. Wat een uitvinding! Het park gaat pas ergens in juni open, dus ik moet nog even kijken of ik dit alles nog mee kan maken, Zou toch wel weer een mooie ervaring zijn...

Mijn laatste bericht gaf aan dat ik een weekendje naar LA zou gaan. Ondertussen staan de foto's (eindelijk...) online. Het was een erg gezellig weekend. Samen met Joost en Alex ben ik daar heen gereden om daar 's avonds te gaan stappen met een aantal vrienden van Alex die hij een paar weken eerder in LA had ontmoet. We hebben een erg mooie avond gehad in The Avalon in LA. Dan kan ik tenminste ook zeggen dat ik in LA ben wezen stappen. De dag daarna (zondag) hebben we een beetje rond het strand gehangen en hebben we cocktails gedronken op de pier. 's Avonds hadden we met vier klasgenoten afgesproken die net uit San Diego kwamen. Met hen zijn we lekker uit eten geweest en hebben we een kleine afterparty gehad op onze hotelkamer. Op maandag zijn we naar huis gegaan, nadat we nog even in downtown Santa Monica een beetje zijn wezen shoppen. Ja, blijkbaar kunnen ook mannen dat...

Al met al heb ik hier nog steeds een mooie tijd, alhoewel het verlangen naar huis wel met de dag groeit. Amerikanen zijn dom, veel te zakelijk en ongeïnteresseerd. Ze doen wel alsof, maar eigenlijk boeit het ze allemaal niks, tenzij je iets doet waar zij geld aan kunnen verdienen. Ook het eten en vooral de hitte doen mij regelmatig naar Nederland smachten. Dagelijks met 40 graden topprestaties geven is geen pretje en de liter water die achterin meegaat is er ook binnen no-time doorheen. Maar, zoals ik al eerder zei; ik hoef nog maar 25 vluchtjes. Ik heb al vaker de vraag gekregen wanneer ik naar huis kom. Hier ga ik nog geen antwoord op geven, omdat dat allemaal nog verschrikkelijk onzeker is. Als ik bij mijn CPL's zit (de laatste 6 vluchten) kan ik wel een beetje een schatting doen, maar op dit moment heeft het nog absoluut geen zin. Voor mijzelf hou ik 6-8 weken aan, dan kan het alleen maar meevallen...

Binnenkort weer een verslag over mijn nachtsolo...

Groetjes!

3 opmerkingen:

  1. Evelyne Pontier3 juni 2009 om 10:14

    Zoon,
    Je hebt een uitermate intelligente foto van jezelf geplaatst. Ik vraag me af wat voor kind ik terugkrijg.
    Kan ik de nachtsolo volgen, want dan zijn wij hier al weer uit ons bedje? Vind het eigenlijk best wel eng dat je 's nachts gaat vliegen, maar gelukkig zie je er zelf niet tegenop, maar kijk je er naar uit.
    Lytc
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het weer: Feesten, feesten, feesten. Repareer je vliegtuig en ga aan het werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog maar 21 vluchtjes en je bent weer lekker thuis !
    En inderdaad, hoe jij thuiskomt vraag ik mij ook af na de intelligente foto van je!
    Heel veel succes morgen, ben dan heel de dag druk bezig dus zal je waarschijnlijk niet spreken, aangezien ik ook geen telefoon heb nu..
    Zo, en nu weer aan het werk !
    Kus, Laura

    BeantwoordenVerwijderen