woensdag 24 juni 2009

Bizarre verhalen...

Zo af en toe maakt een piloot iets raars mee. Een UFO, een bliksemschicht die door het vliegtuig knalt, noem het maar op. Zo af en toe gebeurd ook op de grond iets geks. Zo ook vandaag. Een verslag...

Het was een uurtje of vier 's middags, mijn instructeur hadden een klaring gekregen om uit te taxien naar de run-up area; een open plek waar wij voor iedere vlucht onze motor testen. Zo ook nu, zoals iedere andere vlucht. We rijden onze kist er op, draaien onze neus in de goede richting en zoeken de juiste checklist voor dat moment. Op dat moment kijk ik naar links en zie ik een vrouw aan komen rennen, haar armen wild zwaaiend door de lucht, haar slipper nog ergens halverwege de run-up area (wat dus betekende dat ze met haar blote voetjes over het gloeiend hete asfalt aan het rennen was). Snel kijk ik om mij heen; zitten mijn beide vleugels nog waar ze horen? Zit mijn staart er nog aan. Ja, zo op het eerste gezicht lijkt alles in orde. En opeens loopt ze daar, ongeveer een halve meter van onze propellor langs, voor onze vleugel en begint tegen de deur aan te kloppen, de motor nog steeds draaiende. Mijn instructeur en ik zaten allebei met onze bek vol tanden maar hij besloot toch maar even de deur op te doen. Blijkbaar wou de vrouw graag mee voor een vluchtje. Uhm.... nee? Snel de deur weer dicht en de vrouw liep achter onze kist langs weg op zoek naar een volgend slachtoffer. Deze kwam ook, helaas. De Diamond die net aan kwam taxien had haar al in de gaten en zette gelukkig op tijd zijn motor uit. Ook daar kwam zij met de vraag of ze mee mocht rijden.
Ondertussen had Falcon Ground al een autotje opgeroepen om deze lichtelijke gestoorde vrouw op te pikken en mee te nemen. Het kostte even een minuutje voor mijn instructeur en ik door hadden wat er nou eigenlijk allemaal was gebeurd. En we wilden er al helemaal niet over nadenken als zij een stap te dichtbij was gekomen en haar hand, of een ander lichaamsdeel, in de prop had gestopt. Die was ze dan namelijk mooi kwijt geweest.
Uiteindelijk een uitermate succesvolle vlucht geweest. Onze namen zijn in ieder geval opgeschreven want er zou binnenkort een reporter langs komen om alles even in de krant te zettten.
Poeh poeh, wat een dag...

2 opmerkingen:

  1. Ernst, is er geen behoorlijke voetgangersoversteekplaatsop zo'n vliegveld? En hoe zit dat met aansprakelijkheid van jou ten opzichte van overstekende dames op het vliegveld?
    Gelukkig dat er geen ongelukken gebeurd zijn.
    Pa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik jou achter de knuppel zou zien zitten zou ik ook proberen of ik meemocht.....
    Lytc

    BeantwoordenVerwijderen