vrijdag 20 maart 2009

Check? Check!

Hehe, het mocht tijd worden, maar de D24 check is ondertussen binnen! De eerste keer dat ik mijn check deed was hij helaas niet goed genoeg. Het airwork zag er allemaal goed uit (steep turns, stalls en practiced forced landing), maar de landingen waren allemaal te langzaam en daardoor te hard tegen de grond. Reden dus voor een partial. Ik heb twee Dx-en gevlogen om mijn landingen onder de knie te krijgen en vandaag mocht ik mijn partial dan ook eindelijk vliegen. Na vier circuitjes vond de examinator het wel prima, vertelde me vrolijk dat het een 'good flight' was en feliciteerde me in school met het halen van mijn check. Heerlijk!
De afgelopen periode heb ik het relatief rustig gehad. Een paar solotjes die enkel bestonden uit airwork en circuitjes en een paar navigatie vluchtjes. Dat gaat nu wel even anders worden. Tussen D24 en D32 zijn ongeveer alleen maar navigatie vluchten.
En dat betekent: veel plannen! Iedere vlucht gaat gelukkig wel wat sneller, maar uiteindelijk zal het toch nog veel tijd gaan kosten om alles voor te bereiden en te plannen. Leuk wordt het wel want al deze vluchten zijn tussen de twee en vier uur en dan kunnen we natuurlijk wat verder vliegen dan de practice area.
Gisteren ben ik trouwens met mijn Dx naar Scottsdale geweest, een veld ten noorden van ons. Mijn instructeur heeft niet geholpen en dat resulteerde in een mooie endorsement voor Scottsdale! Ik mag nu dus op al mijn solo's ook naar Scottsdale om daar touch and go's te maken, of als ik zin heb een full stop om even te lunchen...
Ook heb ik weer wat foto's geplaatst, dit keer van mijn solo en Pinal. Pinal is een vliegtuigkerkhof; vliegtuigen staan hier maanden, danwel jaren, niks te doen. Stuk voor stuk staan ze te wachten tot de crisis is afgelopen en hun baasjes ze weer op komen halen. Jullie zien onder andere foto's van een blusvliegtuig, de Dreamlifter (deze vervoert onderdelen van de Dreamliner, het nieuwe toestel van Boeing), een kist van Rolls Royce waarmee nieuwe motoren testen en nog wat foto's van de eindeloze hoeveelheid staartvlakken van kisten die zich rot vervelen. Erg bizar om te zien...
Ook de temperatuur loopt hier ondertussen aardig op. Applausje voor de man die de airco heeft uitgevonden (die het overigens in geen van onze kisten werkt, maar gelukkig wel in ons appartement). Vanmorgen bij mijn vluchtvoorbereiding vertelde de airport weather information mij vrolijk dat het 17 graden Celsius was. Toch best warm voor 06:00... 's middags wordt het hier ondertussen al snel tegen de 35 graden aan. Vanaf 43 graden mogen wij niet meer vliegen omdat het dan toch echt té warm wordt. Het zal niet lang meer duren of wij kunnen hier ook iedere dag siesta vieren...
Verder niet veel nieuws. Dinsdag wordt als het goed is D26 gevlogen, een drie uur durende vlucht met instructeur. Ik hoop dat ik met iemand anders naar Vegas kan plannen en anders ga ik lekker in mijn eentje naar Flagstaff ofzo. Ik houd jullie nog op de hoogte!

Groetjes!

1 opmerking:

  1. Zoon,
    Je zus Maud en ik hebben ons ingeschreven om in juli 2010 naar Zuid-Afrika te gaan, ik om te kijken hoe het met "mijn" zwarte kindjes gaat, Maud om daar het onderwijssysteem te reorganiseren. Kunnen we dan IPB-en? Je mag nu al tussen de 2 en 4 uur vliegen, dus tegen die tijd kun je ons wel naar Johannesburg brengen toch?
    Lytc
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen