dinsdag 17 maart 2009

Solofilm ready for take-off!

Eindelijk, na het lange wachten is het zover. Pak je popcorn, ga er goed voor zitten en trek een biertje open, want mijn solofilm is klaar om te kijken! Hieronder kan je hem aanzetten. Zet hem even op pauze, geef het filmpje even tijd om te streamen en daarna kan je hem zonder haperingen kijken (afhankelijk van je internet verbinding moet je hem wat langer of korter laten laden).
Downloaden in betere kwaliteit is ook mogelijk via http://www.megaupload.com/?d=A2BNIH8Q
Kan eventjes duren maar dan kan je hem wel full-screen kijken! Dit werkt trouwens niet op een Apple computer helaas...
























Verder is er natuurlijk nog genoeg gebeurd de afgelopen paar dagen. De eerste cross-countries zitten er zelfs al op. De eerste vlucht bracht ons naar Marana (ten oosten van Tucson), de tweede zijn we naar het zuid-westen gevlogen naar Gila Bend. Gila Bend is... een hele belevenis. Of eigenlijk ook helemaal niet, omdat er niks te beleven is. Geen enkel vliegtuig in de omgeving te zien, geen enkele vorm van activiteit behalve wat vogels en een stel krekels. Het mos groeide tussen de scheuren in het asfalt van de baan en toen ik over de taxibaan terug reed naar het begin van de baan kreeg ik het idee dat ze er verkeersdrempels in hadden gemaakt. Dat is wel iets anders dan de keurige banen van Falcon.
Vandaag heb ik mijn D24 gevlogen wat weer een check was. Helaas heb ik hier weer een partial op gekregen. Op zich geen probleem maar natuurlijk wel jammer. Reden; een welbekend gezegde in de luchtvaart is ''Any landing you can walk away from is a good landing'' maar ik was met mijn landingen wel erg de randjes aan het opzoeken. Stuk voor stuk waren ze snoeihard (verticaal) en veel te langzaam (horizontaal). Morgen wordt er dus weer een Dx gevlogen en dan hopelijk overmorgen een re-check waarin ik dan waarschijnlijk alleen circuitjes moet vliegen. Dat komt dan absoluut goed!

Ondertussen is ook Marielle (de vriendin van E-J) hier en als er vrouwen in de buurt zijn, moet er geshopt worden! Dat is ook absoluut gelukt en wel in één van de vele outlets waar Amerika bekend om staat. De mooiste merken voor weinig, werkelijk fantastisch. Ook ik ben goed geslaagd en ik heb eindelijk een mooie, nieuwe zonnenbril kunnen kopen! Over een paar weken mag ik gelukkig weer, als Laura hier ook is...

Verder is alles relatief rustig hier. Het vliegen gaat allemaal lekker door en ook de nieuwe groep begint morgen met vliegen. En natuurlijk hebben we natuurlijk altijd de zon nog in ruime maten, die altijd alles goed maakt!

Vragen, suggesties of opmerkingen over mijn solofilm kunnen óf op mijn blog, óf naar elpontier88@hotmail.com. Veel plezier ermee!

10 opmerkingen:

  1. Zoon,
    Eindelijk op mijn eigen computer kunnen zien en er wederom vol bewondering en trots naar zitten kijken.
    Lytc
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ernst,
    Fantastisch. Geweldig. Hoe krijg ik de film nu op mijn iPhone zodat ik hem ook elders kan afdraaien en bekijken?

    Groet,
    Pa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Ernst,

    Geweldig filmpje!
    The sky has no limits.

    Groet,
    Jacques,Chantal,Tim en Vincent
    (die uit Eelde spreek je sowieso wel...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee broertje,
    Helaas is het netwerk hier in Nans niet snel genoeg om het filmpje goed te kunnen bekijken. Hij blijft steeds hangen... Ik ga 'm rustig bekijken als we weer thuis zijn; ben heel benieuwd!
    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Walfart
    wat vet om te zien zeg,
    you did a great job!
    Je zeun

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief, had hem al bekeken, maar stiekem toch nog een keer vol trost naar je gekeken.. En shoppen zullen we ook zeker doen als ik er ben!
    Be prepared ! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Ernst ik heb genoten en was stik zenuwachtig,waarschijnlijk net zoals jij,je doet het toch maar wij zijn hartstikke trots op onze buurpiloot,groetjes ger-an en ben pierik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lief broertje,
    Ik heb nog een poging gewaagd en kon de film nu wel goed bekijken. Ben echt ontzettend trots op je!! Echt heel gaaf om te zien hoe mijn broertje gewoon in zijn eentje een vliegtuig bestuurt!
    Mooi filmpje!
    X Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heey Ernst!

    Hebben ze je daar ook zo snel leren lopen?
    Knabbel en Babbel zijn ook weer aanwezig hoorde ik;)
    Zag er prima uit! Zo'n Archer vliegt lekker, heb d'r zelf ook een x ingevlogen.
    Suc6 verder!

    Groeten
    Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onwijs gaaf voor je! Ik krijg zelf nu ook wel kriebels hoor... Ik beloof je dat je over een paar jaar mijn solofilm mag bewonderen. SUCCES VERDER!! X

    BeantwoordenVerwijderen