donderdag 2 april 2009

Verbranden en relaxen

De afgelopen dagen heb ik twee nieuwe beste vrienden gemaakt; het cancellation form en het zwembad. Even wat uitleg...

Leren vliegen is moeilijk genoeg. Om het niet al té moeilijk te maken, worden er limieten vastgesteld. Windlimieten, zichtlimieten en ga zo maar door. De afgelopen dagen heb ik bijna dagelijks te maken gehad met deze limieten. Gisteren was mijn vliegtuig kapot en waren er geen andere beschikbaar dus mocht ik voor de eerste keer een cancellation form invullen. Formuliertje ingevuld, tas weer gepakt, naar huis gereden en tijd doorgebracht met goede vriend nummer twee; het zwembad. De rest van de dag heb ik lekker aan het zwembad gelegen en bruin geworden.
Vandaag was de wind buiten limieten. Ook al weet ik dit 's morgens om 08:00 misschien al, ik moet wachten tot een uur voor mijn vlucht en dan pas mag ik op school mijn vlucht cancellen. Er waren windstoten van 28kt en als wij solo vliegen mogen we slechts 25kt windstoten hebben. Weer een dag niet vliegen dus... Formuliertje ingevuld, tas weer gepakt, naar huis gereden en nog meer tijd doorgebracht met vriend nummer twee.

Morgen sta ik er weer om 13:45 op en dan zullen de winden waarschijnlijk nog niet minder zijn. Het is dus maar afwachten of ik morgen wel kan vliegen. Vakantie vieren is wel leuk, maar toch niet helemaal de reden dat ik hier ben gekomen. Mocht er eindelijk weer progressie zijn, dan horen jullie het vanzelf!

2 opmerkingen:

  1. Evelyne Pontier2 april 2009 om 07:25

    Gelukkig vergeet je je vrienden in NL ook niet! Helaas zijn de limieten niet te plannen op dagen dat je wel vrij zou willen hebben.
    Lytc
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, dan is vroeg vliegen nog niet eens zo slecht dus..
    Gelukkig komt er over minder dan 3 weekjes nog een vriend over, hagelslag (inlusief mij natuurlijk)..
    Lots of luck and love,
    Laura

    BeantwoordenVerwijderen