dinsdag 14 april 2009

Een solo-loos leven

Denk je van de cancellations af te zijn omdat je geen solo's meer vliegt, sta ik vandaag keurig om 04:00 naast mijn bed om vervolgens om 05:30 in mijn kist te zitten. Is de kist kapot... Zelfs bij duals krijg ik het nog voor elkaar om te cancellen dus. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Ik was enigzins verbaasd over de vraag; Waarom heb je geen solo's meer? De verbazing kwam niet zozeer door het feit dat ik het een stomme vraag vond, maar meer door het feit dat ik er maar één antwoord op kan bedenken; er staan niet meer solo's in de syllabus...
Onze syllabus is een dik boek waarin alle vluchten staan met tot in detail alle informatie over die vlucht; wat voor take-off we moeten maken, wat we moeten doen als we in de lucht zijn, wat voor landingen we moeten maken, enzovoort. Ook geeft deze aan of de vlucht dual of solo is. Vanaf S35 staan er geen solo's meer in (met uitzondering van de nachtsolo als we IFR gaan vliegen, maar die stelt in essentie net zo weinig voor als mijn eerste solo). Wij moeten een minimaal aantal uren solo hebben gevlogen. Daar voldoe ik nu aan en dat betekent dat ik gewoon mijn normale vlieguren zo snel mogelijk kan gaan opbouwen om mijn brevet te krijgen.

Ik hoop dat ik de vragen zo een beetje heb kunnen beantwoorden. Een beter antwoord kan ik helaas ook niet verzinnen...

1 opmerking:

  1. Evelyne Pontier14 april 2009 om 22:03

    Zoon,
    Vraag me af of pappa er wel verstandig aan doet om zijn fiets en auto aan je uit te lenen als het kapot gaat als je erop of erin stapt...... Die kisten gaan ook om de haverklap stuk!
    Lytc
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen